В рамках Школи педагогічної майстерності та Міжнародного тижня науки та миру у гуртку "Вступ до робототехніки" проведено відкрите кейс-заняття "Залізничний транспорт. Творче завдання: Залізничний переїзд із шлагбаумом".
Діти ще раз пригадали все, що знають про залізничний транспорт, його види і призначення. А також, що для того, щоб поїзд міг зрушити з місця та відправитися в потрібному напрямку, необхідна спеціальна дорога, тобто залізниця. Адже поїзд рухається рейковими шляхами.
Говорили і про те, що залізниця – це не лише рейки зі шпалами, вона має і інші штучні споруди. Це мости, тунелі, естакади, шлагбауми. Залізнична дорога може мати один шлях, а може і декілька.
Перегортаючи історичну сторінку дізналися, що залізниця з’явилася в XVII-XVIII ст. і то лише в великих містах Європи. Та й на сучасну залізничну дорогу вона була мало чим схожа. Це був вагон на рейках, який тягнув кінь, а керував цим процесом кучер. Цікавою для дітей стала інформація, що вперше через залізничну станцію Бірки-Великі пройшов паротяг в напрямку від Тернополя до Підволочиська 4 листопада 1871 р. Ця залізнична лінія допомогла сполучити внутрішні райони Австро-Угорщини із залізничною мережею Росії. Це був непростий проект, адже за короткий час між Тернополем і Підволочиськом було проведено величезний обсяг інженерно-вишукувальних, проектних, земляних та будівельно-монтажних робіт для прокладання залізничного полотна. Зокрема в районі залізничної станції Бірки-Великі перенесено русло р. Теребна, збудовано 5 мостів, декілька з них збереглися досі. Через Великі Бірки пролягла одноколійна ділянка цієї залізниці.
Під час творчого завдання вихованцям було запропоновано виконати дослідження, пов’язане із завданням з реального життя, тобто де використовуються залізничні переїзди із шлагбаумом, які вони бувають за будовою та призначенням і створити свій проект цієї конструкції, детально її описати, випробувати і при потребі вдосконалити.
Юні конструктори чудово справилися із завданням!
Немає коментарів:
Дописати коментар