Як зазначають нейропсихологи, за формування навички письма відповідають лобні долі мозку, а за швидкість письма – міжпівшаровий зв'язок. Погане письмо – наслідок недостатньої розвиненості окремих ділянок мозку. Тому для їхнього розвитку звичайна практика переписування текстів буде малоефективна.
Пропонуємо спеціальні завдання, які допоможуть розвинути лобні долі мозку, поліпшити його міжпівшаровий зв'язок у школярів і, як наслідок, усунути проблеми з письмом.
ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ МІЖПІВШАРОВОГО ЗВ'ЯЗКУ МОЗКУ
«Вухо–ніс»
Принцип виконання: Торкніться правою рукою лівого вуха, а правою – кінчика носа. Після цього плесніть у долоні та поміняйте положення рук – лівою доторкніться правого вуха, а правою – до носа. Повторюйте вправу декілька разів поспіль, намагаючись пришвидшити темп.
Виявляється, це вже й не так легко, як здається на перший погляд. Тож вправа не лише корисна, а й весела!
«Чоловічок з фігур»
Принцип виконання: Запропонуйте школярам одночасно намалювати обома руками чоловічка, причому однієї рукою малюємо чоловічка з кружечків, а іншою – з прямокутників.
«Струп-тест»
Принцип виконання: Роздайте учням аркуші, на яких написані назви кольорів невідповідними їм кольорами, та запропонуйте швидко назвати колір тексту, а не назву кольору.
Наш мозок сприймає текст і колір по-різному, задіюючи різні області півкуль. Вправа ж зі струп-тестами стає прекрасним тренуванням для їх комплексного розвитку.
«Дзеркальне малювання»
Принцип виконання: Запропонуйте учням одночасно обома руками написати певну літеру, цифру, слово або обвести по контуру певний симетричний малюнок.
У бібліотеці «Всеосвіти» ви можете безкоштовно завантажити шаблони для малювання обома руками, натиснувши на посилання.
«Ліхтарики»
Принцип виконання: Покладіть руки на стіл. Одна кисть стиснута у кулах, інша – лежить на столі долонею. Одночасно зінюйте їхнє положення (права у кулаці – ліва – долонею, ліва у кулаці – права долонею). Поступово пришвидшуйте темп.
«Кулак–ребро–долоня»
Принцип виконання: Покажіть дітям 3 положення руки на столі, які послідовно змінюють одне одне – кулак, долоня ребром, долонею до столу.
Попросіть учнів повторити вправу спочатку правою рукою, потім лівою, після цього – двома одночасно.
На першому етапі доцільно робити вправу одночасно з учнями, щоб вони запам'ятали послідовність рухів. Після цього школярі можуть повторити вправу без підказок учителя. Поступово пришвидшуйте темп.
ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЛОБНИХ ДОЛЕЙ КОРИ ГОЛОВНОГО МОЗКУ
«Навпаки»
Принцип виконання: Плескаємо в долоні. Коли ви плескаєте 1 раз, учні мають плеснути двічі, якщо ви робити 2 плескання, вони – 1.
Варіанти: топотимо ногами, стукаємо певним предметом (ложкою, олівцем) та інше. Для ускладнення можна комбінувати різні типи рухів.
Для правильного виконання цієї вправи потрібно бути уважним і сконцентрованим. У свою чергу завдяки вправі напрацьовується навичка швидкого переключення між різними видами діяльності, вміння концентруватись, а також покращується динаміка психічних процесів.
«Будь ласка»
Принцип виконання: Учні стають колом. Учитель показує різні жести руками. Діти повинні повторити лише той жест, під час якого промовлено слово «будь ласка». Поступово підвищуйте темп.
«Гулівер і ліліпути»
Принцип виконання: Попередньо підготуйте для учнів роздруківки, в яких написані слова, літери в яких перемішані та відповідно до послідовності у слові мають різний розмір.
Запропонуйте школярам переписати слова, починаючи з найбільшої чи найменшої літери, і далі за зменшенням або за їхнім зростанням.
«Руки, ноги, голова»
Принцип виконання: Учитель називає частину тіла, а учні мають її показати. Але є одна особливість – потрібно бути надзвичайно уважними, бо щоразу потрібно показати не лише щойно названу частину тіла, а й попередню.
Наприклад, учитель починає вправу і називає очі. Діти нічого не показують. Після цього називає живіт. Учні мають послідовно доторкнутися до очей, а потім живота. Після цього називає коліна, а учні мають спочатку доторкнутися до живота, а лише потім колін і далі.
Немає коментарів:
Дописати коментар